- De leerdoelen omvatten leerstof en ontwikkeling van vaardigheden. Deze doelstellingen kunnen vooraf opgegeven worden en hebben duidelijke grenzen.
- De identificatie van leerdoelen maakt het mogelijk om de methode en materialen vooraf af te toetsen.
- Reacties van de studenten zijn beperkt en worden afgebakend door geplande discussies, specifieke opdrachten en toetsen.
- De pedagogiek is gebaseerd op externe evaluatie van het leren, vaak door de leerkracht of door gestandaardiseerde testprocedures vastgelegd.
Bij het leren van activiteiten worden de studenten
gescheiden van hun gewone ervaringen, gefragmenteerd in korte tijdsblokken en
ingelijst binnen erg gedefinieerde disciplines. Leren wordt op deze manier een
karwei en school wordt ontoepasselijk op het leven van de studenten. Hierdoor
zal de student minder voldoen aan de behoeften van de grotere samenleving.
De grote vraag is hier dan ook: “Hoe kunnen wij leerkansen creëren
die verbonden zijn aan de leerbehoeften en interesses van de studenten die
relevant zijn zowel binnen als buiten de school?”.
Bron: Chip’s journey, (N.A.)., What’s wrong with education
today? Gevonden op het internet op 27 oktober 2016: https://chipbruce.net/resources/inquiry-based-learning/whats-wrong-with-education-today/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten